Civ Palmgren

Civ är född 1 december 1938 i Helsingfors och är bosatt i Strängnäs sedan mitten av 1997. Medlem i SKAK.
1957 akvarellstudie i Schweiz.
1958 -59 Konstakademin Ateneum i Helsingfors.
1961-63 Croquis vid universitetet i Uppsala
1964-66 oljemålningskurser.
Civ Palmgren har dessutom deltagit i Konstakademins vår- och julsalonger ett flertal gånger.
1990, 92 och 93 deltagit i ”Les independents” i Grand Palais, Paris samt samlingsutställningar på Svenska Klubben , Paris samt La Marina i 17:de arr. i Paris .
Erhållit borgmästarens medalj i 17:de arr. två gånger samt silvermedalj från ”federation national de la Culture Française.
1979-84 verkat som bildlärare vid Svenska Skolan i Fuengirola, Spanien samt haft kursverksamhet i Loiredalen och Paris samt elever i Strängnäs och deltagit i Vårsalongen i Södertälje.
”Det började med att jag målade av alla 1800-tals hus i Malmköping på 70-talet. Sedan blev det olivträd i Spanien och under mina 13 år i Paris lärde jag mig lägga bladguld på trä som sedan blev mitt signum.”
Har ställt ut i Paris, Rotterdam, Finland, Sverige på Hornsgatan och Kista och ett flertal gånger i Strängnäs domkyrka.

Krolodiltårar av