Konstresa till Stockholm med besök på Moderna museet och Waldemarsudde

Lotte Laserstein

Vi kommer få visning av två unika utställningar.
På Moderna museet visas konstnären Lotte Laserstein (1898–1993).
På Waldermarsudde får vi se verk av konstnären Marie Triepcke Krøyer Alfvén (1867–1940)

Program
Moderna museet visas den hittills största utställningen med den tysk-svenska konstnären Lotte Laserstein (1898–1993). Utställningen ”Ett delat liv” har lika stort fokus på de mångsidiga verk som Laserstein skapar i exil i Sverige, som hennes tidigare produktion från Tyskland.

Efter lunch på Moderna museet åker vi vidare till Waldemarsudde, där de under våren och sommaren 2024 uppmärksammar konstnären Marie Triepcke Krøyer Alfvén (1867–1940) med en stor utställning som presenterar bredden i hennes spännande arbete med konst, design och inredning. Vi kommer att få se ett stort urval av hennes målningar, teckningar, textilier och möbler.

Avresa sker från Västerviken kl. 8.30, återkomst till Strängnäs beräknas ske ca kl. 18.30. Priset för resa, entréavgifter, guidningar, lunch och kaffe för- och eftermiddag är 950 kr.

Lennart Nilsson
E-post: lennartnilsson645@gmail.com

Antalet deltagare kommer maximalt vara 40. Anmälan görs den 17-24 februari på föreningens hemsida eller till Lennart Nilsson e-post lennartnilsson645@gmail.com. Betala mot faktura, som kommer skickas ut senast den 25 februari. Betalning ska senast den 5 mars vara insatt på föreningens konto. Avbokning kan ej ske efter sista betalningsdag.