I Vasas spår på Gripsholms slott

Gripsholm

Under Gustav Vasa-året går vi i Vasaättens spår genom slottet, in i salar och rum och hemliga skrymslen med tyngdpunkten lagd på Vasavåningen och porträttsamlingen. Föreningen får en unik specialvisning skräddarsydd med anledning av jubileumsåret.

Samling sker vid Gripsholms vindbrygga kl 13.50, därefter delas vi in i grupper för att avverka slottspromenaden. Observera att det finns gott om trappsteg i slottet och absolut inga hissar. I anslutning till visningen serveras eftermiddagskaffe. Till- och från-resan sker i egna bilar, samåk gärna.

Priset för entréavgift, guidning och kaffe är 200 kr. Anmälan görs till Rigmor Thorstensson den 10 – 17 mars på föreningens hemsida eller med e-post till rigmor.thorstensson@gmail.com eller SMS 073-687 60 61. Antalet deltagare maximeras till 35 personer, och betalning skall senast den 19 mars vara insatt på föreningens plusgirokonto 408 86 27-7 eller med Swish till 123 078 27 71. Ange vid betalning Gripsholm och namn.