Framträdande av Per Adalbert von Rosen och Hans Zetterberg

Biografin Ingenting om Adalberts brokiga liv är utgångspunkten för detta framträdande.

Framträdande
Konstnären Per Adalbert von Rosen, boende i Åkers styckebruk, har tillsammans med journalisten Hans Zetterberg skrivit en biografi där läsaren slängs mellan tragedi och ren komik. Adalbert blev egentligen inte etablerad konstnär förrän han var i trettioårsåldern. I boken Ingenting gör han upp med mycket av händelserna i sitt liv och människorna omkring sig. Vi får följa Adalbert och hans utställningar spridda runtom i världen
Per Adalbert von Rosen tillhör den grevliga ätten von Rosen och har sedan 1985 signerat sina tavlor med Adalbert .

Anmälan
Biljetter kan hämtas/köpas på Tickster . Markera Adalbert och ange fribiljett. Har du problem att skriva ut eller ladda ner biljetten kontakta informationsdisken på Multeum. Det är klokt att hämta ut biljett tidigt, eftersom antalet platser är begränsat. För våra medlemmar och ungdomar under 19 år tas inte ut någon entré-avgift, medan alltid välkomna gäster får betala 60 kr.

Bilder: Målningar av Adalbert, som ingått i föreningens konstlotteri