Föreläsning Strängnäs Parnass del 4 om konstnären Uno Stallarholm

Uno Stallarholm, (1894-1974), född på Ytterselö, verkade som målare, grafiker och tecknare.
Han deltog i flera utställningar i Sverige och internationellt och var flitig som illustratör i dags- och veckopress.

Föreläsning
Konstföreningens tidigare ordförande Robert Vikström fortsätter sin serie om de konstnärer som var aktiva i Strängnäs vid mitten av förra seklet. Denna gång gör han presentationen tillsammans med Agneta Degel, nära släkting till Uno Stallarholm.

Biljetter kan hämtas/köpas på Tickster. Ange fribiljett. Har du problem att skriva ut eller ladda ner biljetten kontakta i första hand informationsdisken på Multeum, i andra hand kontakta Rigmor Thorstensson om du inte får någon hjälp. Det är klokt att hämta biljett tidigt, eftersom antalet platser är begränsat. För våra medlemmar och ungdomar under 19 år tas inte ut någon entré-avgift, medan alltid välkomna gäster får betala 60 kr.