Föreläsning: Glas är mitt andra modersmål

Ebba von Wachenfeldt började blåsa glas på Orrefors glas-skola 1983. Sedan dess har Ebba blåst vackra vardagsföremål, konstglas, och smyckat offentliga rum.

Sedan 2004 driver hon tillsammans med sin make Torleif Skeppsta hytta i Gnesta. Ebba kommer nu att berätta om hur hennes hand i symbios med glaset skapar uttryck som förmedlar hennes språk. Ett språk som använder växtriket som bas. Från frö i sin naturliga förvandling och vad som händer med färg och form till oväntade kombinationer.

Biljetter kan fr.o.m. onsdagen den 22 september hämtas/köpas på https://www.tickster.com/sv/events/search?q=Multeum. Markera Glas är mitt andra modersmål och ange fribiljett. Har du problem att skriva ut eller ladda ner biljetten kontakta informationsdisken på Multeum. Antalet platser är begränsat till 50 om inte Folkhälsomyndigheten ökar på siffran. Det är därför klokt att hämta sin biljett tidigt. För våra medlemmar och ungdomar under 19 år tas inte ut någon entré-avgift, medan alltid välkomna gäster får betala 60 kr.